Dæktryksregulering

Hvorfor

For at få maksimal udbytte af både mark, dæk, tid, brændstofforbrug, investering og økonomi er dæktryksregulering en god løsning.

Tungt udstyr kan komprimere jord og beskadige jordstrukturen, hvilket sænker udbyttet. Når jordkomprimering sker, øger du også brændstofforbruget og tidstabet.

Med dæktryksregulering har du mulighed for at sikre optimal udnyttelse af trækkraft og værne om jordens struktur og potentiale. Dæktrykket vil altid være tilpasset til arbejdsopgaven, om man kører i marken eller på landevejen osv. Forsøg viser f.eks., at en traktor med 300hk, med de optimale dækløsninger og korrekt dæktryk, præstationmæssigt kan måle sig med en bæltetræktor på 400hk.

I nogle tilfælde er der målt brændstofsbesparelser op til 15 %, samt øget effektivitet op til 5% ved at gå fra 2.0-1.6bar ned til +/- 0.8bar. Ydermere mindskes strukturskader op til 10-15 %. Der opleves også op til 20 % længere levetid på dækket.

Hvordan

Dæktryksregulering gør det muligt for føreren via en controller eller isobus at ændre dæktrykket op eller ned. Vi tilbyder dæktryksregulering til nye og brugte traktorer af alle mærker.  Det sælges både inklusiv montering og som sæt til egenmontering.

Se evt. mere her: 
www.zuidwestbanden.nl

www.agribrink.com

 

FUN FACTS:

’’Hvis du gentagne gange går over mere end 15 psi på den øverste jord, vil du miste udbyttet med cirka 5% hvert år’’.
– Matthias Stettler, Bern University of Applied Sciences, School of Agricultural, Forest and Food Sciences, Schweiz

Kontakt

Rasmus Ravn Lawaetz

salg dæk